tirsdag 14. september 2010

Sony Cyber-shot DSC-WX1

Flere har spurt meg hvilket kamera jeg bruker. Enkelt og greit svar på det: Sony Cyber-shot WX1. Et kompaktkamera. Jeg fant ut at speilreflekskameraet var mer i veien enn til nytte på tur hvor fiske var prioritert. Altfor tungt var det også.

Denne kompakten har fungert rimelig greit synes jeg på turene i sommer. Jeg mistet et eksemplar i en saltvannsdam på Austre Bokn i juli, som nevnt i et blogginnlegg i sommer. Forsikringsselskapet bare flira. Ikke noe å hente derfra. Kameraet har 5x optisk zoom og har ok vidvinkel som tilsvarer 24 mm. Litt snau zoom syntes jeg da jeg fikk oppleve villreinflokkene ved Hellevassbu i sommer. 10x hadde vært å foretrekke da. Kameraet har en ok panoramafunksjon som kan ses her i bloggen enkelte plasser. Bra HD-filming gir det. Lite og lett er en fordel og jeg går med det i lommen. God batterikapasitet har jeg erfart. Det blir nok fortsatt med på tur ja.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.