lørdag 23. april 2011

Hyttepåske på Sørlandet

Fredag før palmehelga var bilen pakket og klar. Utstyr både til sjøørretfiske på hytta OG ski og isfiskeutstyr med telt og vinterutrustning fylte bilen. Fem-seks dager på hytta på Sørlandet for så å dure oppover Setesdalen til Haukeliseter for isfiske på fjellet var planen. Mannevatn som jeg besøkte i høst hadde jeg lyst å forsøke på isen. En overnatting eller to kunne jeg tenke meg i telt ved Mannevatn.

Hyttetur ble det, på Sørlandet. En lei bronkittgreie som ikke ville gi seg i påsken ødela fjellturen. Tok likevel turen over fjellet for å se hva jeg gikk glipp av. Kikke litt på vinteren fra veien. Uansett ble det et par sjøørreter fra svabergene vest av Mandal, øst av Lindesnes. Fine dager til tross for sjukdommen jeg ikke ble kvitt før påska. Den har jeg tatt med meg hjem igjen.

Litt tynn, men over kiloen, som ble middag

Fine dager på svabergene

Utsikt fra terrassen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.