søndag 7. august 2011

Høsttegn

I går kveld hadde jeg meg en en liten tur til et vann nord for Haugesund. Den turen ble kort. Knotten som møtte meg der var lite vennlig innstilt. Selv med myggmiddel var den så utrivelig at det ble med en knapp halvtime der.

En litt lengre fisketur ble det i allefall i dag. Tok turen inn til en straum øst for Haugesund. Her var jeg en tur i vår. En god plass for sjøørret og også havabbor er det sagt. Det ble kun en liten sjøørret som fikk svømme videre og en makrell likeså.

Som overskriften sier så er høsten på gang om vi liker det eller ei. Gjessene som fløy over meg i kveld hadde i allefall sørlig kurs.

Høsttegn

4 hekto anslo jeg denne til

Fin straum øst for Haugesund

Blåskjell beit på!

2 kommentarer:

Miss McKill sa...

Hehe, ikke verst å få blåskjell på kroken!

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Det artigste er at det er helt sant også :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.