lørdag 11. februar 2012

Litlsjøen

En annen fin leirplass jeg hadde i Femundsmarka i fjor var på vestsiden av Litlsjøen. Litlsjøen ligger like nord for Roastsundet og drenerer ut nettopp i en bukt i dette sundet mellom Roastenvanna. Jeg fikk tipset om denne plassen av en kameratgjeng som pakket leiren da jeg ankom vestenden av Revsjøen noen dager tidligere. Gjengen var da på vei mot Langeggtjønna etter et par dager ved Revsjøen.

I Litlsjøen skal det være fin abbor og ørret. Jeg så pen ørret i overflaten, men mitt isenkram ville de ikke ha. Hadde ett kraftig napp. Jeg forsøkte også mark uten respons.

Jeg hadde sett for meg to overnattinger ved dette fine vannet, men uten fangst til middagsmat dro jeg videre etter et døgn. Jeg så forresten rester etter en solid abborfangst ved utoset av Litlsjøen. En eller to abbor i det kaliberet hadde vært en solid middag, men meg ville de ikke stifte bekjentskap med, abboren.

Teltet ved vestenden av Litlsjøen

Her er det opparbeidet flere bålplasser

Vakkert ved Litlsjøen. Stor-Svuku speiler seg i sør

1 kommentar:

quies sa...

Takk for beskrivelse av turen, Bjarne. Jeg har lenge ønsket å ta turen opp i dette vakre området. Det virker så fasinerende. Nydelig teltplass du hadde funnet deg forresten, og herlige bilder fra turen.

Jeg har også en friluftsblogg, selv om det ikke akkurat ser sånn ut for tiden. Jeg prøver diverse teknikker og prøver å bli kjent med apparatet.

I mars starter jeg opp prosjektet med en overnatting i friluft gjennom alle årets måneder. Så fra da av blir det forhåpentligvis flere turbilder.

Ha en fin week-end!

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.