onsdag 9. mai 2012

Den beste?


Jeg har brukt Aura Flake på noen fisketurer i vår. Den ble kåret til beste ørretsluk i fjor av Villmarkslivs testfiskere. Et par ørreter har jeg til nå lurt til å ta. Ingen store ennå. Kanskje kommer de. Her jeg fisker nå for tiden er det humusfargede vann stort sett. Skal bli spennende å prøve sluken i litt andre vannkvaliteter etterhvert.

På bildet ovenfor ser man at jeg har gitt sluken tre røde "lillauren-flekker". Jeg har alltid hatt tro på litt rødt på ørretsluker. Lillauren-sluken har alltid vært en favoritt i slukskrinet mitt. Så hvorfor ikke? Det ble en 3-hektos i kveld på sluken; Aura Flake m/rødt.

3 kommentarer:

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Hei Bjarne

Jeg sjønner ikke hvordan de har klart å kåre denne som beste ørretsluk... Utvalget de kunne velge mellom kan ikke ha vært så stort vil jeg tro...
Har selv tidligere testet mye sluk. Med over 3000 sluk,spinner og wobblere i hus så klarer jeg meg likevel mer enn godt nok med to stykk den aller beste som er lilleauren 12g kobber + en liten wobbler som fanger betydelig mer fisk i forhold til de mer kjente fra eks.rappala.
(den rød lilleauren er forøvrig like god som kobber på vidda er min erfaring)

Nå syns eg Aure flake m/rødt virket sprekkere så det skal bli moro å se hvordan det går med den på vidda for jeg vil anta at det er satt av litt tid til fjellet i år og:)

Mvh Rune

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Hei Rune :)

Ja, jeg er spent på denne i litt andre vann enn her i distriktet. Antar den funker bedre i klarere vann, f.eks. på fjellet. I sommer er planen Femundsmarka og Børgefjell i juli. Suldalsheiene i august frister også. Satser på at ting går som planlagt turmessig.

:)

Unknown sa...

Hei!
Jeg "datt innom" her etter et nettsøk. Det ser ut som et hyggelig og interessant sted, så jeg kommer nok til å se innom av og til. Det var også uventet for meg at en blank sluk med litt grønt på skulle "vinne" testen. Det stemmer ikke akkurat med det jeg har trodd at jeg visste. Men vi kan jo ikke avfeie at det ble resultatet etter at gamske mange fiskere hadde vært ute og testet. Jeg skal prøve selv, og jeg følger som sagt med hvis det kommer flere tilbakemeldinger

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.