søndag 28. oktober 2012

God anorakk

Bergans Microlight Jacket (i Etnefjellene)

Den her tok jeg i bruk i juni 2010 og den har vært i bruk på nesten samtlige av turene siden, både dagsturer, langturer, hytteturer såvel som sykkelturer i nærmiljøet eller på vei til jobb. Den er ikke vanntett og nok ikke den mest vindtette innforbi dette segmentet av lette anorakker, men jakka er virkelig behagelig og gjør jobben godt. Lett er den også. Det er et viktig kriterie hos meg. Jeg har forsøkt å impregnere den noen ganger. Da blir den litt mer vannavvisende en stund.

Bergans Microlight Jacket (i Femundsmarka)

Jeg ser slitasjen har tatt til der bevegelsene er størst. Et hull i ermet er det også blitt etter at en litt vilter bikkje angrep i ytre Etnefjell en vinterdag. I dag har jeg bestilt ny, selvom den jeg har holder koken enda en stund. Oppdaget nemlig at XXL har tilbud på nettopp "min" anorakk. Et godt tilbud vil jeg si med tanke på hva jeg betalte sist. Tror det var rundt tusenlappen om ikke litt over.

 Bergans Microlight Jacket (bilde fra XXL)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.