torsdag 3. januar 2013

Turblogg


Andreas er turblogger i Finnmark. Her snakker vi om en virkelig bra blogg jeg stadig finner tilbake til. Turbloggen inneholder i tekst og bilder beskrivelser fra hans turer rundt om i Finnmark og Nord-Norge. Det er enkelt å finne fram på bloggen og den er oversiktlig. Og ikke minst, Andreas skriver godt. Det er et viktig kriterie for en god blogg.

Andreas er bosatt øst i fylket, men turer også lenger vest. Øvre Anarjohka, Stabbursdalen, Varangerhalvøya er blant mange områder han har besøkt. Nesten alltid sammen med sin firbente turkompis Echo. Andreas fisker og padler Ally-kano også på mange av turene.

Jeg hadde tre år i dette villmarksfylket  for mange år siden og ble raskt forelsket i naturen der nord. Det gjør det ikke bedre da at Andreas med sin "Turblogg" virkelig frister til å besøke fylket igjen. Jeg forblir i allefall avstandsforelsket gjennom Andreas sine gode bilder og turbeskrivelser på bloggen.

3 kommentarer:

Andreas sa...

Hei Bjarne! Takk for hyggelig omtale! :-) Nå har det seg slik at jeg de siste ukene har flyttet og startet i ny jobb, nærmere bestemt i Lofoten. Det vil bli noe redusert aktivitet på bloggen i en periode, men jeg kommer sterkere tilbake etter hvert med turer fra Nordland og Troms! Andreas

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

God blogg fortjener god omtale ;) Da bare venter jeg på spennende blogginnlegg fra Lofoten og omegn. Jeg har nemlig hatt meg et år også i Lofoten, på nittitallet :)

Andreas sa...

Kanskje du må ha deg en tur hit igjen også snart! :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.