torsdag 30. mai 2013

Sølvkroken Spesial 18g


Ikke alle vet at Sølvkrokens Spesial også finnes i 18grams størrelse. Så også meg for inntil noen år siden. Da fant jeg de og jeg må nå alltid ha med et par eksemplarer på turene sommerstid.

I dag var jeg innom Frode på Salar Sportsfiske og hentet meg to eksemplarer av Spesial Classic nr. 40 i 18g som jeg manglet i mitt sortiment før sommeren. I litt større og dype vann og der jeg trenger litt kastelengde, og kanskje også hvis vinden er kraftig i mot, er ofte en 18-grammer å foretrekke. Det heter seg jo også at; "stor fisk vil ha stor sluk". Jeg tror det er noe i det.

Så gjenstår bare fisken...

2 kommentarer:

Anders sa...

Støtter "stor fisk vil ha stor sluk" teorien din:)

Unknown sa...

Var oppe på Kalhovd tidligere i år, å han ene som var med fiska vel med en spesial på 28 eller 40 gram tror jeg, gammel rusten kobber og rød... Han fikk flest fisk av oss alle, og ørretene som beit på den var 3-4 hekto... Så ørreten er ganske GLUPSK :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.