onsdag 12. juni 2013

Ten days to go

Får jeg oppleve dette igjen i sommer?

Det pakkes og ordnes i heimen før sommerturene. I dag kom også teltene fra Helsport i posten. Får med meg et Fjellheimen Superlight 3 Camp og et Storsylen 2+ på turene i sommer. Det skal bli spennende å prøve ut disse teltene. Fjellheimenteltet blir med både i Femundsmarka på første turen der og på turene i høyfjellet senere på sommeren. Storsylen 2+ er først og fremst tenkt som bolig på kanoturen Rogen/Femundsmarka i starten på juli. Det kommer utførlige omtaler av teltene etter sommeren.

Ally er pakket og klar også. Det ble ikke så mange vårturer som jeg hadde tenkt med henne, men det får jeg da ta igjen siden. Nå er'a i allefall pakket ned i sekken, klar for sommerens eventyr. Hun får igjen plass i baksetet i Avensis'n min i sommer. 10 dager igjen!

11 kommentarer:

Anders sa...

Håper du får en strålende villmarkssommer! Gleder meg til å lese om turene dine!

Anita sa...

Eg gleder meg og:-) :-) :-) :-)Eg drar 1 july.og blir vekke 3 uker.
Tenker dju gleder deg.Alle de fine øyeblikkene i våres natur:-) :-)Her i Bergen er regnet komt tilbake.Siste inspurt for 8 klassingen min.Skal bli godt å få litt ferie.
Er spent på turene dine og fortellingene.Kjempegøy:-) :-) :-) :-)

Jon Erik sa...

Hei Bjarne !
Takk for en fin blogg jeg henter inspirasjon fra dine turer.
Jeg har litt erfaring med Superlight versjonen av Fjellheimen teltet til Helsport.
Teltet er helt greit , men stengene kan være litt skjøre i kraftig vind. Så skal du bruke det over tregrensen så vil jeg anbefale og ta med stangsettet til Fjellheimen 3 camp hvis du har.
Dette gjør jeg etter to brudd på Finse i fjor. God tur !
Mvh
Jon Erik Johnsen

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Takk for hyggelige ord, Jon Erik og takk for tipset. Det blir uansett spennende å se. :)

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Du også, Anders. Så ses vi jo kanskje?

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Takk igjen for fine ord, Anita! :)

Anonym sa...

Ser frem til å lese om turene dine, lykke til med jakten etter storørreten :) Har endelig løsna på sjøørret fronten for min del, hele 7 stykker med den største på 2.4 kg og 3 over kiloen på søndagsnatta. Så blir det sørlands ferie med sjøørret som fokus i slutten av Juni. Og årets hovedtur til Hardangervidda og Kvennadalen begynnelsen av august, gleder meg veldig til den! Må værgudene være med oss :) Hilsen Martin Hansen Just

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Grattis med fine sjøørret, Martin! Ja, vi må krysse fingrene begge to for bra turvær i sommer. Det kribler i bein og armer for tiden. :)

Anders sa...

Absolutt:) Satser på at vi får til det. Vi skal slå leir til avtalt tid og sted. Håper bare at jeg tar storfisken før du kommer;) Neida, der er vel nok til alle. Blir kjekt dette:)

Torbjørn Wingsternes sa...

God sommer. Ser frem til blogginnlegg fra sommerens turer:)

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

God sommer til deg også, Torbjørn! :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.