søndag 1. september 2013

Kom deg ut-dagen


Og bli søkke våt! For det kunne man bli i dag hvis man ikke var godt kledt. Heldigvis var jeg det. Vanntett.

Jeg var ved Krokavatnet i halv titida i formiddag. Bris fra vest, kanskje opp i frisk bris i kastene sammen med noen skikkelige regnskyller. Fuktig med andre ord, men jeg holdt meg nogenlunde tørr. En times fiske gav ingen resultater. Ikke en eneste kjenning.

Krokavatnet dukker opp

Godt kledd turblogger

Dro innom Djupadalen og Friluftslivets dag på hjemveien. Kom deg ut-dagen er også et navn på dette arrangementet som blir arrangert over hele landet i dag.

Traff på Christoffer fra Turistforeningen som utfordret meg på palleløping på Eivindsvatnet. Jeg feiget ut med en gang selvsagt. Slikt er ikke for gamle folk som har passert førti og 100+ på vekta. Christoffer er en ungfole og la i vei. Det gikk strålene.





Det var mye folk i Djupadalen i formiddag da jeg tok rundturen. Vått, med noen kraftige regnskyller til tider. Ungene koste seg likevel. Det var tydelig. Var mye kjekt for dem og både se og oppleve. Flott gjort av organisasjonene å lage i stand dette.






Mye folk hos speiderne som sto for pinnebrød

Fullt med pinnebrød

Populært hos speiderne


Kanoliv på Eivindsvatnet



Hojff ordnet med fiskestenger

Hojff stilte med lavvo



3 kommentarer:

Aud sa...

Ser ut som en kjempeide med Kom-deg-ut dag :-)

Anders sa...

Jeg måtte jobbe på jobb på "kom deg ut dagen". Får komme meg ut en anna dag:) godt dokumentert:)

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Takk for kommentarer til innlegget! :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.