lørdag 18. januar 2014

Kvalen i Haugesund


Tur til Kvalen i ettermiddag. Muligheter for en fin solnedgang kanskje? Neida, det ble det ikke. Noen bilder ble det likevel.

Stiv kuling fra øst-sørøst i ryggen på vei utover dette kjente og karakteristiske neset i Haugesund, et par små kilometer nord for sentrum og litt nordvest for Haraldsstøtta. Kvalen heter neset og har nok navnet av den lange formen.

Det er ikke lange biten å gå fra Kvalsvik hvor jeg startet. Fem-sekshundre meter kanskje. Kaldt var det. Den er nemlig iskald den vinden som kommer feiende sørøstfra i disse dager. Greit å ha den i ryggen utover. Det gjaldt å holde fast på lue og hansker. De ville blåst rett til havs mot Røvær skulle jeg miste de.


Jeg regner det som nesten umulig å ta et bilde av dette motivet som aldri er tatt før. Det må jo sikkert finnes tusenvis av bilder herfra. Kvalen og fyret er et av de mest fotograferte motivene i Haugesund regner jeg med. Det var i grunnen et ganske fint lys i ettermiddag til tross for manglende solnedgang.

Klikk på bildene for større versjon. Høyreklikk og åpne i nytt vindu for størst versjon.

3 kommentarer:

Kjell Ove Sivertsen sa...

Bjarne, sikkert overflødig siden du får mange tilbakemeldinger, men jeg følger bloggen tett, og synes den er inspirerende. Håper du fortsetter med skriving og bildetaking. Mvh http://eikeli10.blogspot.no/

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Takk for det Kjell Ove! Fin blogg du også har der! :)

moroglillemannpåtur sa...

Skjønner godt at det fyret er mykje fotografert, er en fin plass :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.