søndag 2. februar 2014

Ikke så ille i dag


Vinden hadde nemlig dreid mer mot sør i dag og temperaturen klatret noen grader oppover. Da går det an.

Jeg dro inn til samme plass som i går, i Skjoldafjorden. Traff noen fluefiskere nede på stranda som kunne fortelle om ingen kjenning med fisk i det hele tatt. Nå var de på vei videre østover i fjorden. Tom fjord kunne det virke som. Hvis ikke de karene der hadde vært borti noe så var det nok virkelig dødt. Jeg dro kjensel på karene nemlig og vet de er dyktige på dette fiskeriet.

Jeg tok likevel en times tid ute på hotspoten. Neida, heller ikke jeg var borti noe som helst her. Selv om jeg nådde lenger ut med sluk. Helt dødt. Pussig egentlig med tanke på værendringen. Siden det hadde blitt såpass mye mildere i været. Ganske lav vannstand var det da floa burde være på topp. Dette er noe som nok spiller inn. Vinden burde kanskje også stå litt mer mot land her. Det kan ofte gi bedre forhold. Holder mildværet seg framover så tar det seg nok opp igjen fiskebettet. Det blir snart flere turer.

2 kommentarer:

Bernt Jarle Vatland sa...

Bra at du også viser litt menneskelege tendenser og kjem tomhendt heim frå fisketur. Var litt lenger innover mot Nedstrand i dag, heilt dødt. Det einaste som var etter sluken min var ein alkekonge.

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Hehehe...jaja, vi får satse på litt mildere vær framover begge to. Da biter nok fisken igjen skal du se :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.