lørdag 1. februar 2014

Iskald vind fra øst


Jeg fant litt le for den iskalde vinden i formiddag, men likevel ble det i kaldeste laget etterhvert. Jeg holdt ut en liten time i vindkastene.

Jeg måtte ut i dag å prøve etter sjøørreten. Lenge siden nå. Jeg trodde det skulle gå fint i en vik i Skjoldafjorden i dag. Litt mindre vind enn andre steder, men likevel iskald den som kom. Den kom i kast fra øst der jeg sto. Godt kledd, men i kulingkastene ikke godt nok etter hvert. Heldigvis ikke opp i storm som meldt. Den kommer kanskje senere i dag, eller i morgen.

Vikefjellet lengst bak i horisonten

Det ble ingen fangst heller idag. Ikke kjenning med noe i det hele tatt. Nå er det meldt mildvær framover og da er det i allefall ingen fare for at Skjoldafjorden fryser igjen, som den lett kan gjøre. Bare vinden kan roe seg litt nå så bør det ta seg opp med fisketurene igjen.


På vei opp til bilen igjen tok jeg meg inn i reviret til en fossekall, Norges nasjonalfugl. Den ville i hvertfall ikke bli med på bildet. Ikke hadde jeg noe fancy fotoutstyr med heller slik at jeg kunne få den på skuddhold. Det ble kun et knips av pytten den fløy opp i fra.

På vei hjem ble det stopp hos Frode for en hyggelig prat og en varm kopp kaffe. Alltid trivelig.

2 kommentarer:

moroglillemann sa...

Trur vind og kulde dominerer både ditt og mitt turområde for tiden. Lengter ut, men bitande kaldt vind! Du såg litt kald ut ja, naturkreftene tok nok over for påkledning etter kvart. Stå stille i vind er ikkje noke særlig.

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Nå ser det ut til at det skal bli litt mildere vær framover. Da blir alt så mye bedre synes jeg. :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.