mandag 9. juni 2014

Fiskekort i Finland


Jeg planlegger å fiske i Finland i sommer. I Nord-Finland nærmere bestemt. Fiskekort er nødvendig da å skaffe til veie. Her finner du ut hvordan jeg ordnet det.

Under planleggingen av årets sommerturer så måtte jeg også finne ut hvor jeg kunne få betalt fiskekort for områdene jeg vil fiske i når jeg er helt nord i Finland. Anders hadde gjort dette tidligere og gav meg en lenke til et finsk nettsted for nettopp dette. Takk for hjelpen Anders.

Betalingen gjorde jeg med Visa og kvittering som pdf-fil for betalt fiskeavgift og -kort fikk jeg pr epost. Denne skrives ut og tas med på turen.

Fiskekort for Finnmark som jeg også har betalt nettopp fant jeg via nettsiden til Finnmarkseiendommen.

EDIT 18. mars 2017: Nye finske nettsider for kjøp av fiskekort. Det er gjort noen endringer ser jeg siden jeg kjøpte kort sist. Det er "spöfisketilstånd" man skal betale. Lappland er delt inn i områder og det gjelder å finne rett område, f.eks. Enares ödemark som dekker hele Vätsäri.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Men om du skal kun drive med isfiske slipper du å betale fishing license.(http://kalastusluvat.kalapaikka.net/default_e.asp)

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Ja, det kan se slik ut ja. Kanskje også hvis du bare fisker med én stang også?? Kan ikke huske å ha sett det før. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det.

ninic.sinisa sa...

Takk for svare !
Gleder meg t å fiske i Finland..
Mange gode tips fra deg..

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.