fredag 21. november 2014

Helt på vidda


Jeg kunne ikke gå forbi dette juleheftet i butikken i dag. Det måtte med i handlekurven. Donald Duck på Finnmarksvidda fristet som helgelektyre.

Blant annet er det humoristen og skribenten Knut Nærum som står bak manuset her. Bare det gjør heftet lesverdig spør du meg. Det er aldri feil å lese noe Nærum står bak. Handlingen er lagt til Finnmark og moro er det at beboerne der i denne historien snakker "finnmarksdialekt" i snakkeboblene, eller noe tilnærmet. I og for seg en sjelden kuriositet i "donalduniverset". At historien også er mer eller mindre samfunnsaktuell gjør heller ingenting. Det blir en høytidelig lesestund dette i helga.

4 kommentarer:

Anita sa...

Det må jeg ha!!!!

Aud sa...

Takk, det var et godt tips :-)

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Har hatt meg en god latter i ettermiddag! Heftet anbefales! :)

djama sa...

Jeg har det!!

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.