søndag 8. mars 2015

Flere vårtegn!


Jeg måtte ut å dobbeltsjekke om ørreten også var i bettet andre steder i distriktet, etter turen i formiddag. I en annen nabokommune og et annet vann, ja der var den også våknet opp av vinterdvalen.




Det gikk faktisk ikke mange kastene før en 3 hektos ørret var på møresilda. Den er sprek ørreten i dette vannet og gav seg ikke uten kamp. Til slutt fikk jeg den i håven.



Jeg hadde flere kjenninger før sola gikk ned i vest og det stilnet helt av. Like før jeg pakket sammen gikk det på en pen halvkilos som jeg etter en kort kamp fikk i håven.




Begge ørretene som havnet i håven i kveld fikk svømme ut i vannet igjen. De to fisketurene i dag har bevist at nå er våren her endelig. Ørreten biter igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.