søndag 24. april 2016

Tysværrunde


Det ble en tur til Tysvær i dag. Kommunen øst for Haugesund har mange spennende fiskevann. Jeg var innom to.

Ingen fisk i håven i dag, men jeg mistet to fine, begge antar jeg var mellom 5 og 8 hekto. Ellers kun et napp utenom og en følger, en ørret som fulgte sluken nesten helt inn til land. Den også var pen.


Jeg var altså innom to vann i Tysvær i dag, i det ene var det liv som nevnt ovenfor, i det andre jeg forsøkte var det ingenting bortpå de to timene jeg var der. Litt rart, sjelden jeg går tomhendt fra det vannet. Kanskje den kalde vinden som tok seg opp var sur også for fisken.


Ellers fant jeg etterlatenskaper etter andre fiskere. Slikt er forbanna unødvendig! Det koster så lite krefter å ta det med hjem.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.