lørdag 10. september 2016

Fuktig morgentur


Tidlig opp i dag denne septemberlørdagen. En morgentur nordover var den rimelig løse planen i gråværet.

I øs pøsende regnvær parkerte jeg bilen og tok beina fatt den siste halve kilometeren. Opp i frisk bris fra sør i kastene var det. Jeg skulle nok ikke fryse på denne turen, men våt ville jeg nok bli.

Det var virkelig høstlig i morges der jeg fisket et par små timer ved ørretvannet jeg ofte har tatt turen til i år. Heldigvis var det ikke kaldt i vinden med sommerlig temperatur, 17 grader viste nemlig termometeret i bilen da jeg var tilbake i den. Våt til skinnet.


Ingen store fangster i dag. En hektosfisk som ble tatt på land i kultiverings øyemed. Den beit på juletrepynten. Hadde også noen kjenninger på svart spinner og kobberfarga sluk i morges.

Håper på en kanotur i morgen.

1 kommentar:

Aud sa...

Godt å komme i bilen når en har blitt gjennomvåt :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.