lørdag 24. september 2016

Høstmakrell og ørret


Det begynner å dra seg til nå sist i september. Litt mer hektisk på jobb og prøvebunkene har begynt å hope seg opp på stuebordet. Fisketurer blir det likevel inni mellom.


I morges dro jeg østover til Tysvær. Først halvannen time i et godt ørretvann. Der ble det en fin 6 hektos i håven og et par kjenninger og napp utenom den. Ørreten fikk svømme ut igjen.

 Fin 6 hektos i håven


På vei hjemover stoppet jeg i en fjordarm for å se om det var mulig å lure en havabbor igjen. Det skal være et bra innsig av den arten i distriktet nå i høst har jeg hørt. Ingen havabbor, men 5 makrell ble det i håven fra holmen jeg fisket.


Middag både til mor og turblogger i dag. Så får jeg se om jeg får begynt på rettearbeidet i løpet av ettermiddagen. Prøvebunken ligger der.

2 kommentarer:

Kjell Gunnar Klaksvik sa...

I år har jeg ikke spist makrell enda, bruker så og si alltid det i løpet av sommeren. Kanskje jeg skal ta stanga og stikke en tur ned til sjøen.... :)

Aud sa...

Har heller ikke spist makrell i år, men det ser fristende ut :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.