søndag 16. oktober 2016

To napp var alt


Turen i morges var fin den, men det ble altså ikke mer enn to napp, ingen i håven, ingen på land. Det er slike dager og.

Jeg var ute i otta i dag og framme ved vannet ikke lenge over åtte. Jeg stod lenge og speidet etter fisk inne på grunna, men det var forgjeves. Lenge forsøkte jeg også oppsettet jeg gjorde klar i går med Attraqua røyeagn på kroken. Ingenting.

Etterhvert gikk jeg over til ordinært slukfiske, både med sluk og spinner. Hadde et kontant napp på en Panther Martin-spinner med oransje blad, men om det var røye eller ørret kan jeg ikke si. På røyesluken i 7g, den med røde og hvite øyne på, kobber og rød spesial, hadde jeg senere også et kraftig hogg, men mer var det ikke. Det var altså alt i løpet av 3 timers fiske. Jeg så endel aktivitet i overflaten rundt om på vannet og trolig var det røye som var oppe og tok fjærmygg som klekket.

Kanskje er temperaturen ennå for høy i vannet til at røya har begynt å tenke på gyting på grunna? Lufttemperaturen i morges var nesten tosifret der jeg var og det har jo vært mildt hele høsten til nå.

Resten av helga får brukes til huslige sysler og rettearbeid. Det ligger en bunke med matteprøver på stuebordet som jeg bør komme igang med snart. Får satse på tur igjen neste helg.

1 kommentar:

Aud sa...

Ja, hvis det har vært like mildt hos dere som her, er nok vanntemperaturen litt høyere enn vanlig for årstiden :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.