lørdag 15. oktober 2016

Ut å prøve etter røya


Det er tida for det, å prøve etter røya. Nå kommer den inn på varpene, inn på grunt vann for å gyte.

Jeg skal for all del ikke skryte på meg veldig erfaring med slikt røyefiske, jeg er nærmest blank erfaringsmessig. Jeg bor heller ikke i en landsdel der slikt er vanlig blant sportsfiskere. Likevel har jeg forsøkt et par ganger tidligere her i mitt distrikt, med vekslende hell kan man vel si. Vel, én gang traff jeg.


I formiddag var jeg innom Frode på Salar Sportsfiske og fikk ny forsyning av Attraqua-agn og Owner-kroker som bør passe fint. Har laget ferdig en sluk med påmontert 0.17 mm fortom på ca 15-20 cm. Det blir førsteoppsettet i morgen tidlig. Krysser fingrene for fangst.


PS. Salar Sportsfiske sponser bloggen og leverer meg fiskeutstyret jeg trenger.

1 kommentar:

Aud sa...

Vi fisket en del røye hjemme i nord, mens jeg ennå bodde der. Veldig godt med stekt røye :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.