fredag 24. mars 2017

Nytt og gammelt


Det er skikkelig utforbakke mot lysere tider nå, kveldene er lengre og sola er oppe før meg. Det liker vi!

I dag fikk jeg den ene Stradic-snella tilbake etter å ha vært på service. Dette har vært godsnella siden den kom i hus i 2013, men i fjor så oppdaget jeg at baksperren klikket av og til. Mulig en slitasjesak og Frode på Salar Sportsfiske sendte den inn til sjekk. Tydelig at det har vært byttet ut deler da jeg fikk den igjen i dag.

Når vi snakker om nettopp Shimano Stradic-sneller så sjekket jeg siste nytt på den fronten i vinter. Oppdaget at årets modeller av CI4+-snellene IKKE har den gode utvekslingen jeg trives best med, nemlig 6:1. Jeg har nemlig ønsket meg en 1000-snelle i den serien. Årets modeller av Stradic CI4+-snellene har max. 5:1 i utveksling. Det er i snaueste laget for min del.

Frode og Salar Sportsfiske som sponser bloggen, ble redningen. Han hadde inne fjorårsmodellen ennå. Jeg sikret meg selvsagt et eksemplar. PS! Han har flere igjen!

Jeg har tatt helg når dette skrives og satser på en mer aktiv helg enn sist. Da lå jeg nede i penicillintåka og masse smertestillende. Medisinen virket og denne helga blir det både fisketurer og søppelplukking er planen. Har meldt meg på et arrangement i regi av Strandryddeaksjon Haugalandet der det skal plukkes søppel og plastsøppel i Tornesvatnet naturreservat her i min hjemby Haugesund, faktisk det eneste naturreservatet i kommunen på fastlandet.

Jeg anbefaler alle å komme seg ut i helga. På mine kanter er våren i anmarsj meldes det. Det skal bli fint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.