mandag 26. juni 2017

Teaser Hardangervidda øst


Fra et rom med utsikt over Halnefjorden på Hardangervidda kommer her en liten smakebit fra siste fjelltur.

Rødprikkørret har tatt sluken i Melrakkvassdraget

De siste ti dagene har jeg hatt en flott rundtur i fjellområdet vest for innsjøen Mår på Hardangervidda, også kalt Vikbekkfjellet. Jeg hadde inngang og utgang på Synken, helt sør ved innsjøen Mår.

Rødprikkørret fra Prestetjønni

Jeg hadde svært varierende vær fra flott til skikkelig ille, med kanskje opp i sterk kuling fra nordvest. Likevel fikk jeg flere fine fiskemåltider tross mye dårlig vær.

Langs Reksjå nest siste dag

Jeg så ikke et eneste menneske nesten hele turen. Kun nest siste dag så jeg et par telt ved Vesle Reksjåen da jeg var på vei ut av området. Mulig var jeg første mann i Vikbekkfjellet i år med fiskestang. Hvis så, litt artig å tenke på i alle fall.

Alle skal med!

Et større innlegg fra turen kommer seinere i sommer. Hvor neste tur går er akkurat nå ganske usikkert.

Stay tuned!

PS! Her kan du lese om turen i Vikbekkfjellet!

3 kommentarer:

Anita sa...

Så flott!Jeg drar oppover til Hardangervidden ganske snart!Gleder meg!
Blir artigt å se din neste tur :))

Per Christian sa...

Konge! Jeg har spikret årets sommertur og den går til området sørvest for Sandhaug fra 22. Juli. Si ifra om du tilfeldigvis skulle være på samme trakter rundt disse tidene :-)
mvh
Per Christian

Kjell Gunnar Klaksvik sa...

Herlig! Ser frem til neste teaser :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.