onsdag 9. august 2017

De første høsttegn


Det er alltid litt vemodig synes jeg å observere de første tegnene på at høsten kommer. Jeg liker meg best i den lyse årstiden.

Flokkene med gjess som i disse dager passerer over der jeg bor ser jeg hvert år på denne tiden. De har skjønt at nå går vi inn i høsten med kortere dager og lenger netter. Flokker på hver med mange titalls gjess har kurs sørover kan jeg se fra verandaen.


Jeg liker det ikke, at høsten nærmer seg, selv om det likevel kan bli fine turdager også i høst. Skulle vi mot formodning få en finere høst enn sommeren har fremvist, ja da kan man jo ikke klage. Det som da er synd er at jeg er tilbake på jobb. Helgene må jeg prøve å utnytte godt da.


Jeg begynner på jobb igjen neste uke. Det er alltid en overgang for en lærer med lang friperiode sommerstid. Jeg skulle likevel hatt meg en teltnatt eller to til før det. Kanskje er det en mulighet denne uka, selv om været er vekslende. Målet i år har blitt å bikke 50 teltovernattinger på tur. Jeg er oppe i 44 per nå. Et par til før jeg begynner på jobb igjen hadde vært fint. Så klarer jeg alltids noen i høst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.