torsdag 17. august 2017

Det var det!


Da er jeg tilbake på jobb og undervisning. Elevene mine hadde sin første dag i dag dette skoleåret. Det var hyggelig å se dem igjen! Jeg har utrolig kjekke elever! Kjekt også å treffe nye.

Det merkes å være tilbake på jobb etter så lang friperiode som jeg er privilegert med. På sett og vis, kanskje det eneste frynsegodet man har som lærer, disse friperiodene.

Høsten er her alltid når jeg begynner på jobb igjen i august. Det er min kalender. Høsten kan også bli fin og jeg krysser fingrene for akkurat det. Kunne man bare få noen fine helger i høst så er mye gjort turmessig.

I dag møtte jeg og Per Andreas den nye klassen vår i valgfag friluftsliv vi skal undervise dette skoleåret. Det blir virkelig spennende. Hele 38(!) elever er på lista. Neste uke blir det en liten fisketur lokalt. I september blir det fjelltur opp i Etnefjellene med gjengen (se fjorårets tur her). Løkjelsvatnhytta skal besøkes 22.-23. september. Det blir nok smekkfullt! Planlegger du tur dit da, velg en annen helg, eller annen hytte! Vil du se hva vi har gjort de siste årene på dette valgfaget, ja så klikk her.

Ser jeg tilbake på sommeren så er den ganske så vellykket synes jeg, turmessig. Jeg kunne nok dratt noen teltnetter til der jeg var, men summa summarum er jeg godt fornøyd med hva det ble til. Her kan du se hva jeg gjorde i sommer (klikk på lenken under bildene for å bli med):








Som sagt, en bra sommer turmessig. Været derimot har vært svært så vekslende. Mye vind. Nå krysser jeg fingrene for en fin høst. Den kan jo ikke bli dårligere, værmessig.

Noen teltnatt til helga tviler jeg sterkt på. Der er nemlig både Yr og Storm enig om at det vil bli fuktig. Da blir det gjerne det. Jeg sover ikke ute for en hver pris.

3 kommentarer:

Kjell Gunnar Klaksvik sa...

Synes du har hatt en knall tursommer, selv om det ikke ble som planlagt :)

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Jada, det er fine turer å se tilbake på tross endringene i planene som ble lagt sist vinter. :)

Stein Erik Myhre sa...

Den jobben,ja.Kan ofte ødelegge mye fin fritid

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.