lørdag 5. august 2017

Noen dager på Sørlandet


Jeg måtte ned en tur på Sørlandet i sommer også. Vanligvis er det helst vår og høst jeg kjører de fireogenhalvtimene dit fra Haugesund hvor jeg bor.

Jeg hadde lyst på en makrellmiddag etter mange ørretmåltider i fjellet i sommer, men det skar seg helt på Sørlandet. Null og nix og heller dårlige fiskemuligheter. Stor sjø gjorde det vanskelig å fiske fra land der jeg vanligvis gjør dette. Torsk og lyr langt under minstemålet fikk jeg, men de fikk selvsagt svømme ut igjen.


Mye fuktig vær var det også, og dermed godt jeg hadde nok lesestoff med. En tur til bokhandelen i Mandal ble det også for påfyll.


Ellers ble det gjort litt forefallende arbeid som vanlig. Jeg ser også at jeg må legge inn noen flere dager der neste sommer. Jeg får nok gjort litt mer da, samtidig foretar vi en større oppgradering på sommerhytta nå i år som også krever litt mer oppfølging og etterarbeid neste år.

Pussig makrell det der

Neste sommer blir det litt mer Sørlandet tror jeg og litt mindre fjell. Det må til.

Fikk endelig lest denne også. Glitrende, herlig bok, Tore!

Nå er det én uke til jeg begynner på jobb igjen. Været bestemmer litt hva jeg bruker de dagene på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.