søndag 24. september 2017

Ett vann, to turer


I dag tok jeg frokosten ute ved et av favorittvannene mine. Det er ikke feil det å starte dagen slik.

Det ble ikke mye fisking på fjellturen sammen med ungdommene sist døgn og jeg var nødt å døyve litt på fiskefeberen med en tur og to i dag.


Et par timers fisking i formiddagstimene gav knapt et napp. De var kresne og fryktelig selektive ørretene i vannet. Jeg bestemte meg for å forsøke på andre bredden i kveldingen i stedet. Kanskje kunne også fluestanga bli med da.


I sekstiden på kvelden var jeg igjen ved favorittvannet, men nå på andre bredden. Neida, det ble heller ikke nå fangst. Et par kjenninger og kvalifiserte napp ble det. Ingen ting på fluestanga.

Nå blir det litt travlere på jobb framover. To rettebunker blir med hjem på tirsdag og jeg håper å få unna mye før helga. Da er det meldt fint vær, i allefall per nå. Blir det så fint som meldt, ja da blir det telttur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.