søndag 1. oktober 2017

Første dag av oktober


Høsten er her for fullt og første oktoberdag strålte bokstavelig talt i morges da jeg var ute, grytidlig.

Jeg forlot bilen akkurat ved soloppgang, på klokka. Det var overskyet den første timen så sola så jeg ikke før litt seinere utpå morgenen, da strålte den og varmet godt.


Det var fuktig i terrenget etter de store nedbørsmengdene de siste dagene og høy vannstand i vannet. Akkurat det burde være bra for godt fiskebett.


Men, ingen på land de to timene jeg fisket i dag. Noen kjenninger hadde jeg riktignok og en mistet. Kanskje rundt halvkiloen den. De er virkelig kresne i matveien nå, fisken i dette vannet.

Nå blir det nok ikke særlig tur mer før mot helga. Sørlandet lokker i høstferien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.