søndag 15. oktober 2017

Medio oktober


Det var i grunnen fint i morges da jeg gikk fra bilen. 12-13 varmgrader skal man ikke kimse av i midten av oktober.

Jeg var tidlig ute i dag også for å sikre meg det beste været. Det var meldt mer vind og regn utover dagen.


Det ble en ørret i håven etter en liten halvtimes tid, nesten minstemålet stor. Den fikk svømme ut igjen.


Jeg tok frokosten ved fjorden i le bak en stein. Det var som nevnt ikke kaldt i dag, men vinden tok seg opp utover formiddagen og da jeg tok noen kast i et vann på vei tilbake til bilen da kom regnværet også.

Jeg nevner med vilje ikke årets utras og den fine, blanke laksen jeg mistet da fortommen røyk. Antar rundt to kilo stor. Det var godt jeg var alene da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.