torsdag 30. november 2017

Ally er endelig i vinteropplag


I dag fikk jeg endelig Ally i hus. Det var på tide å få det gjort innen november var over. Jeg klarte det akkurat.

Det har vært så fuktig og mye dårlig vær i høst at jeg har vegret meg for å pakke ned Ally som har ligget lagret på terrassen denne sesongen når hun ikke har vært i bruk. I dag ble det endelig gjort i finværet da jeg kom meg fra jobb tidlig i dag. Duken var noe fuktig så den er hengt til tørk noen dager.

Når nå dette er gjort kan jeg se tilbake på en rimelig ok kanosesong tror jeg som startet helt sist i påsken i år med en kanotur og overnatting på Liervatnet i Sveio.


Det gikk en halv måneds tid før jeg kom meg i kanoen igjen, og denne gang på flotte Vigdarvatnet. Der ble det to netter i telt på Skorpeneset.


Mai ble i grunnen en god kanomåned med hele tre turer til på vannet, men ingen flere med overnatting. Den siste turen i mai ble gjort i godt selskap av Frank.




Kanoen ble ikke brukt på noen av sommerens lengre turer og det var ikke før godt ut i august igjen at det ble kanotur igjen og nå tilbake på Vigdarvatnet.


Den siste sommerturen i kano fikk jeg tatt like før jeg begynte på jobb igjen i august. Da ble Liervatnet besøkt igjen.


Den siste kanoturen dette året ble tatt allerede tidlig i september, da fikk jeg også hyggelig selskap på Skorpeneset av Frank og Johnny. Finere avslutning på kanosesongen kunne man vel heller ikke hatt.


Så fra september har ikke Ally vært på vannet altså, mye dårlig vær i høst er skyld i nettopp det. Likevel med åtte kanoturer i år tangerer jeg vel fjoråret mener jeg å huske. Det er greit. For neste sesongs del, ja så blir nok Ally med meg i bilen østover. Det er god sjanse for en lengre kanotur grenselangs til sommeren. I alle fall vil jeg ha den muligheten med meg.

Når Ally igjen er på vannet får tiden vise, men de siste årene er det jo i april sesongen gjerne har startet for undertegnede og Ally. Satser på tilsvarende igjen da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.