onsdag 22. november 2017

De små oppbevaringsboksene


I pakkposen med mat på tur har jeg flere små oppbevaringsbokser til krydderier og annet. Mange av disse boksene er gjenbruksbokser. Det er jo ikke dumt.

De gode, gamle filmboksene fra den analoge fotoperioden min er gull verdt når det gjelder oppbevaring av krydder på tur. På en lengre tur er gjerne en slik boks fylt opp med f.eks. en peppermix. Kanel har jeg også i en slik filmboks. Jeg har gjerne også en full en med salt, som refill til krydderbøssen.


Pulverkaffen har jeg i en vitaminboks som vist på bildet her (C-max). En full slik boks med instant kaffe varer hos meg normalt til en helgetur. På lengre turer har jeg ekstra med i en dobbel zip-lock pose for refill av boksen. Sukker også er disse boksene fine til. De er ganske solide og tåler en støyt.


Hekta på Tur som sponser bloggen har bl.a.  et praktisk lite sett med småflasker til dette bruket. Man ser noen av disse på et av bildene her i innlegget. I dette settet følger bl.a. småflasker med helletut. I disse har jeg med litt matolje/rapsolje på tur som variasjon til steiksmør. Jeg bruker ofte disse. En av de minste boksene i dette settet har jeg bl.a. brukt til en turs forbruk av multivitamintabletter.

Man får også for en billig penge små, ferdige krydderbokser med 2-3 ulike rom. Da får man både salt og pepper med i samme lille boks som er nok til noen dager på tur med fiskefangst. Jeg bruker disse, og har da refill i nevnte filmbokser gjerne.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Supersmart! Sjølv bruka eg Bendit aine små flasker som ein får kjøpt smoothie på�� grei str og god str på korkåpning. Bruker dei til både tørrvarer som kaffi, te i lausvekt, sukker/kanel-blanding, samt flytande melange��

Aud sa...

Smart med små bokser ja :-)
Nyttig i en vanlig matpakke også.

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Takk for kommentarer til innlegget dere. Bendit-flasker var et godt tips! :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.