onsdag 15. november 2017

Kanopadling i Rogaland


Det dukker av og til opp små perler av noen bøker der ute når man søker rundt på nett. Denne fant jeg digitalt hos Nasjonalbiblioteket!

Jeg har padlet litt rundt i min del av Rogaland de siste årene og ikke funnet mye litteratur om denne aktiviteten i min del av landet. På Nasjonalbibliotekets bokhylla.no fant jeg denne for litt siden, i digital, lesbar form. Kanopadling i Rogaland - 19 kanoruter beskrevet i tekst og kart, er den fulle tittelen.

Padlerutene som er beskrevet i boka

Boka er utgitt i Sandnes av Loke A/S i 1990 og inneholder som tittelen sier 19 beskrevne kanoruter. Artig lesestoff og mye av infoen er nok også brukenes i dag, men jeg ser at beskrivelsene for padling i mitt nærområde nok har gått litt ut på dato.

Forordet i boka

Jeg leste med interesse padlerutene i Heiene og spesielt om Roskreppfjorden som står på min liste. Det området må jeg få til en gang.

Det er gøy å finne slike godbiter. Gjør du f.eks. et søk på "Femundsmarka" på nevnte bokhylla.no, ja da kan det være du får hakaslepp tenker jeg. Flere gratis godbiter rett hjem i stua på skjermen du nå ser på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.