fredag 24. november 2017

Planlegging


Det er ruskevær ute og samme også meldt for helga. Jeg har to rettebunker med terminprøver i matematikk på stuebordet. Grei værmelding da, egentlig.

Det er jaggu et mistrøstig vær i disse dager og de siste ukene. Langtidsvarselet viser kanskje noe positivt mot neste helg? Jeg krysser fingrene for det. Denne helga blir nok mest innendørs tenker jeg.

Apropos å tenke: Jeg tenker i disse dager, i uværet, mye på neste år. Det er mye jeg har lyst til, det er mange turer jeg har lyst å gjøre. Jeg har fått noen avspaseringsdager godkjent for ikke lenge siden. Mai måned i 2018 ser dermed ganske lys ut med mange langhelger, bare været blir bra da. Jeg tar også sommerfri litt før kollegaene mine til sommeren. Det kan gi mulighet for en litt tidlig start for sommerturene, går alt slik jeg tenker da.


Jeg blir nok sørpå til sommeren. På papiret akkurat nå, ja da er det to fantastiske områder som er understreket dobbelt; Femundsmarka og Hardangervidda. Kanskje ikke noen bombe egentlig?


Sist sommer var jo planen Nordkalotten igjen, men jeg la den på is, ja, nettopp pga. is, eller lang vinter der nord. Jeg tok ikke sjansen på å ta turen. Jeg venter ennå litt med retur dit opp, kanskje i 2019? Jeg har litt å gjøre på sommerhytta til familien og må ta i et tak der kommende år ser jeg for meg. Ikke så galt det, siden hytta ligger midt i smørøyet på det blide Sørland, med gode fiskemuligheter. Jeg trives der.

Kommende helg blir nok mye innendørs ser det ut som, MEN en tur ut kan fort blir aktuelt. Kanskje en fiskeplass i le for vinden frister. Da er jeg der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.