fredag 15. desember 2017

Eggeskall


Jeg spiser ikke mye egg, men når jeg gjør det ja så sparer jeg på eggeskallet. Det begynner å bli litt nå denne høsten.

Man kan jo lure på hva jeg skal med så mye eggeskall? Jo, det er til bruk på isfiske, skulle det bli sjanse for det denne vinteren.


Det kan bli mørkt under isen og litt eggeskall på bunnen under kikkfiske vil lyse opp bunnen og det vil være lettere å skimte fisk som kommer bort mot agnet. Utrolig spennende form for fiske synes jeg, men det er jo, når sant skal sies, så sjelden man får muligheten her på mine kanter av landet til dette. Veldig lang erfaring med dette har jeg derfor ikke.


Skulle været bli kaldt en lenger periode, ja så blir det kanskje en sjanse å prøve igjen. Det ble et par turer sist vinter, uten særlig fangst å skryte av da. Bildene her i innlegget er fra den kalde vinteren 2013 som gav flere turer på isen her på sørvestlandet.


Det været vi har nå om dagen kan jo nesten ikke brukes til noe her hos meg. Litt over null, litt under null. Isen som legger seg ligger aldri lenge nok til å bygge tykkelse, og etter noen dager er den borte igjen. Enten får det være mildvær hele tiden, eller så får det fryse på en lengre periode. Da kan jeg få bruk for eggeskalla.

Den siste tiden har vært travel på jobb, men nå roer det seg litt fram mot jul. Det skal bli greit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.