lørdag 30. desember 2017

Et par romjulsdager på Sørlandet


Jeg tok noen av fridagene i romjula på hytta på Sørlandet. Hadde litt praktisk å gjøre der nede, mest innendørs denne gang.

Når jeg tenker meg om har jeg faktisk aldri vært på sommerhytta i desember noen gang. En gang måtte jo bli den første. Litt vekslende vær, men de to siste dagene var ganske fine med et lite snødryss også.


Det ble ikke mye fiskerier og resultatmessig tilnærmet null kan sies om den geskjeften. En liten time og to til sammen kanskje, mest like ved hytta. Bøker ble som vanlig lest. Jeg leser nemlig mye på hytta, for TV eller internet er jeg uten der. Tre stykker kom jeg gjennom disse romjulsdagene. Forfatterne som ble lest denne gang var Alf R. Jacobsen (Skjebnehøst), Egil Ulateig (Freden) og Fredrik Græsvik (Dømt til døden i Kongo).

Jeg fikk gjort det som jeg hadde planlagt og nå blir vel neste tur nedover muligens i skolens vinterferie. I februar er vel den her hos meg. Da blir fisket litt høyere prioritert.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan jeg spør hvor på sørlandet hytten din ligger?

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Hei

Den ligger i Lindesnes kommune, på Tjøm.

:)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.