søndag 30. september 2018

Siste dag i september


Skulle det bli særlig tur i dag måtte jeg relativt tidlig avgårde. Før ni var jeg i vei innover.

Med andre og mer siviliserte planer for ettermiddagen, så måtte det bli tur på tidlig formiddag denne siste dagen i september. 9 grader i lufta da jeg parkerte bilen og la i vei til fiskevannet.


Det var den første halvtimen det var særlig liv å kjenne. Flere gode, kvalifiserte napp på julepynten hadde jeg da. Ørreten som havnet i håven tok en slitt, svart møresild. De fisker gjerne best da når de er litt slitt, er min erfaring.


Den siste timen var det knapt liv å kjenne i vannet. Kanskje burde jeg vært enda tidligere ute i dag. Det får bli neste gang.


Til uka blir det fryktelig travelt på jobb, noen dager også til seint på kveld. Til helga er det nedover til Sørlandet er planen. Det skal bli herlig med en liten uke der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.