mandag 31. desember 2018

Årets siste tur, - i nye gummistøvler


Med de høye temperaturene som ble meldt i dag, ja så kunne jeg ikke sitte inne. Det ble en aller siste tur dette året.

På veien måtte jeg kjøpe meg nye gummistøvler. Gummistøvler er nemlig ikke av samme kvalitet som de en gang var. De siste tre-fire årene har jeg hatt flere par fra Viking som rett og slett ikke har holdt mål. Det siste paret likeså. De har blitt lekk eller revnet alle som en i løpet av første året.

 Dårlig kvalitet fra Viking!

Det er nok rett og slett alt for dårlige materialer som brukes i gummien i dag, som tåler langt mindre.


Jeg brukte en tusenlapp på paret som ble med på tur i dag. Neopren og naturgummi. Får satse på at de holder mer enn et år.

Som sagt var det meldt nesten sommerlige temperaturer i dag. 8 grader da jeg parkerte bilen i Sveio. Det er en helt normal sommertemperatur det her vest.

Jeg ville forsøke en aller siste gang etter røya i høst, men det var lite liv. Faktisk så jeg 5-6 solide vak, et par av dem såkalt "head and tail-vak". Morsomt, men jeg så ikke hva det var de tok.

Denne kombinasjonen gav kontakt i dag

Jeg forsøkte mye de timene jeg fisket, og til slutt satte jeg på sluken med en 10cm fortom knyttet til en gammel redtag-flue. Den gav snart skikkelig kontakt, men opp ville fisken ikke. Etter to sekund var den av, men den gav i allefall et solid lite utras.

Apropos dårlig kvalitet på fottøy. Om ikke lenge skal jeg fortelle den virkelige historien her på bloggen om Alfa Bukk-støvlene jeg har brukt de siste sesongene. 3 par har jeg forsøkt de siste to årene. De holder ikke mål kvalitetsmessig de heller!

I morgen er det meldt uvær. Kanskje jeg prøver etter sjøørreten i en fjordarm da i le for vinden. Får se når jeg kommer meg ut i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.