tirsdag 21. juli 2015

Teaser Børgefjell 2015


To dager før planlagt satt jeg igjen på båten til Kurt på vei ut av herligheten. Slik ble det denne gang. Så fra et hotell langt inne i Sverige kommer her noen smakebiter fra årets Børgefjelltur.

Jeg hadde pakket for ti dager, og betalt parkering for like lenge, men det ble åtte. Alt går ikke som planlagt i villmarka.

Det var til tider vinterlige forhold inne i nasjonalparken og samene jeg traff kjørte fremdeles snøscooter der inne. Det sier jo litt. Kaldt vann gav heller dårlig fiskebett, men jeg fikk til maten et par ganger. Får være fornøyd med det. Det ble uansett en finfin rundtur i gromområdene i de sentrale delene av Børgefjell i tildels vekslende vær, mest grått.

Mer om turen kommer seinere i sommer. Her noen bilder:

Fikk kvalitetsørret til middag et par ganger

Vinterlig i Børgefjell 17. juli (!). Her skimtes elva fra Vajavatnet.

Fikk kaffebesøk av trivelig samer som ennå ikke hadde parkert snøscooteren

Camp Gaukarvatnet

Drittvær ved Gaukarvatnet

Gaukarvatnet legges bak meg og jeg tar retning Blyvatnet

Blyvatnet. Teltet mitt ses såvidt nede t.v. for neset

Hønemor lokker meg bort fra kyllingene ved Djupvatnet (lirype)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Helt utrolig å se så mye snø og is langt ut i juli. Hvor går turen videre nå da?

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Ja, det var mye snø. Mest tilfeldighetene som gjorde at turen ble litt kortere. Hadde tenkt et par dager til, bl.a. en dag til ved Djupvatnet.
Akkurat nå er jeg hjemom en tur, er tom for mye og må reorganisere litt. Satser på tur i nærfjellene framover.

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.