søndag 5. september 2010

Septemberhelg i herlige Strype

Normalt har jeg muligheten å komme fra jobb kl. 12 på fredager. Ikke denne nei. Aktivitetsdag på Stadion måtte selvsagt falle på denne dagen. Da gikk forsåvidt Seljestad fløyten. Jeg kom meg riktignok avgårde fra Flotmyr kl. 13 denne fredagen, men orket ikke kjøreturen helt inn mot Seljestad. Etne fikk holde.

Etter en flott tur til Strype i juni, hadde jeg ennå fiskekortet for dette området liggende. Sesongkort. Dermed var det i boks. I strålende vær var teltet oppe før kl. 16. Herlig, nesten stille, kun en svalende bris fra sør. For en herlig helg dette tegnet til å bli!

For å gjøre en lang historie kort. Ikke mye fisk, men nok. Én halvkilos på Mørungen svart 12g sluk, en halvkilos mistet like før håven på Spesial svart m/gule prikker. Og, sist men ikke minst, lørdagsmiddagen; tørrfluefanget (!) kilosørret som tok en Blue Winged Olive (parachute) str. 12. Det var moro å ta den på den gamle stanga mi fra -85, den jeg knakk tuppen på i sin tid. Artig å høre det skrike litt i den gamle magnesiumsnella også.

Tidlig hjem søndag. Utstyret må være klart igjen til tirsdag. Da bærer det til Olalia med 31 ungdommer i sin beste alder...

Inne ved Strypetjødno

Halvkilos strypeørret som fikk svømme videre

Rypebærene farges røde i september

Tørrfluefanget kilosørret i Strype

Dagsaktuelt lesestoff utenfor teltet i ettermiddagssola

Kvelden senker seg i Strypeheiene

Frokostutsikt fra teltet


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.