lørdag 23. oktober 2010

I Sveios ødemark

Dypt inne i Sveio kommune, Hordaland, er det et vann jeg lenge hadde tenkt på å ta meg en tur. Om vannet skjuler de helt store er usikkert, men det ligger endel utenfor allfarvei så derfor er det nok ikke besøkt av så mange.

En god time tok det meg inn til bredden av vannet fra nærmeste vei. Skikkelig småkupert terreng, med myr på myr inne i furuskogen. Ingen sti. I tillegg så lå ennå snøen fra siste snøfall og den var godt frosset til skare. Flere plasser var det umulig å se hva som lå under skarelaget. Tungt å gå i slikt. De nye skoa fikk skikkelig kjørt seg. Tørr var jeg i allefall da jeg kom hjem. Så skoa holdt. Ikke noe fisk da, men nå har jeg vært der og gjort meg kjent. Tilbake i mai er planen.

Skaresnø på myrene i furuskogen var tungt å gå i.

Kaffekok ved bredden

Det lover godt dette vannet. Tilbake i mai tenker jeg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du tar noen virkelig stemningsskapende naturbilder. Tror jeg må ut i skogen og brenne bål i morgen!

Mvh
JB

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Det var hyggelig å høre! Ja, det er bare å komme seg ut og nyte seinhøsten.

Bjarne

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.