søndag 15. mai 2011

Tidlig søndags morgen

Er man tidlig ute så opplever man gjerne mer. Naturen er våken for lengst. I morges hadde jeg en stor hare på nært hold + en orrhøne. Det er alltid moro å se vilt på tur. Frisk bris fra nordvest lover ikke bra for fiske. Men, jeg går sjelden tomhendt fra dette vannet jeg tilbrakte noen morgentimer ved i dag.

Kraftige napp indikerte at det uti der finnes større eksemplarer enn hva jeg fikk på land. Den på bildet er vel, uten å juge, rundt 6 hekto. Den beit en meter fra stangtuppen og det gir alltid et svare liv ved land. Fisken i dette vannet er i god kondisjon, men ikke akkurat matfisk vil jeg si. Det er mye humus i vannet og sikten er knappe meteren. Fisken ovenfor fikk komme uti sitt rette element etter et bilde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.