søndag 7. april 2024

To pluss fire

 

I det regnværet i morges forsvant nordøstover var jeg på vei ut i retning formiddagsfiske i nabokommunen.

Det var meldt fin temperatur i dag, men kuling i kastene. Da gjaldt det å finne et fiskevann der det var le å finne for vinden. Jeg har noen slike rundt forbi her i distriktet og der ble det gode tre timer på tur i dag.

Det nærmer seg nå

9 varme grader var det i lufta da jeg gikk fra bilen. Heldigvis ikke så langt da jeg må ta hensyn til foten med brudd i. Fjellstøvlene fungerer fint og gir god støtte heldigvis.

Det var fisk bortpå på et av de første kastene og to var på land i løpet av en halvtimes fiske.

En halvtime seinere kunne jeg notere enda fire stykker på land, men så stoppet det nærmest opp. Den siste timen i dag så var det så og si helt resultatløst, bortsett fra én som jeg hadde nesten på land, men den datt av i vannkanten og sprellet seg ut igjen.

Da ble det de 6 i dag, som alle ble tatt opp som kultivering her. Opp i kanskje 3-400g i størrelse de største i dag.

På vei tilbake til bilen holdt jeg nesten på å tråkke på en liten skapning, en Nordpadde (Bufo bufo),  som nok har hatt noen kalde dager med all snøen som kom så plutselig. Vel, nå er det mildere utsikter i vente for den lille krabaten som jeg forsiktig skrittet over på stien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.