lørdag 6. april 2024

Formiddagstur

 

Med regnvær meldt utover formiddagen så passet det fint med en liten tur ut før det ville treffe.

Jeg hadde egentlig tenkt meg en tur i ferskvann i dag, men endret kursen underveis og havnet i Skjoldafjorden i stedet.

Ikke dumt, for den timen jeg fisket så var det litt liv å kjenne. En nesten halvkilos innom håven, en flott en som slo seg av en meter opp i lufta langt fra land, samt to-tre kjenninger som smakte på metallet bare.

Fine forhold og høy vannstand i Skjoldafjorden i dag. Nå er det fine tider for fiske etter sjøørret i alle fall.

Nesten vindstille der jeg var i formiddag, men få minutter etter at jeg kjørte hjemover møtte jeg regnet som var meldt i dag.

Jeg må ta det litt med ro pga. bruddet i foten, men aksjonsradien min er blitt større. Jeg har pådratt meg noen vonde belastningsproblemer i begge føtter kjenner jeg i den perioden jeg har haltet rundt på krykker. Håper dette gir seg etter hvert. Heldigvis har jeg også blitt noe lettere i kroppen i vinter og det hjelper også på.

Ny tur ut i morgen er planlagt. Da får jeg også trolig selskap.

PS! Bildet øverst er fra en tidligere tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.