lørdag 3. desember 2016

Iskaldt ved fjorden!


Det var iskaldt ved fjorden i formiddag. Kanskje den kaldeste fisketuren til nå denne vintersesongen.

Null grader viste termometeret i bilen da jeg parkerte. Isholke noen steder langs land og issørpe i vannkanten. Det hadde tydelig vært frost i natt. Heldigvis nesten vindstille, men til tider styrtregn der jeg var i dag. Iskaldt var det!

Jeg holdt ut omtrent med en halvtimes effektivt fiske fra land i dag. En liten makrell var resultatet, men den fikk svømme ut igjen. Tanken var å prøve fluestanga i dag, men med det kalde været så ble det slukstanga. Fluestanga får heller svinge seg i morgen tenker jeg.

På vei hjem dro jeg innom Frode på Salar Sportsfiske. Jeg savnet noen gode fingerløse vanter i dag i kaldværet. Det kunne han levere meg og de blir med på fisketur i morgen og da skal jeg ikke fryse på hendene. Også noen sjøørretfluer ble med hjem fra Frode. Blir spennende å prøve de i morgen.

Salar Sportsfiske sponser meg med utstyr til fisketurene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.