fredag 30. mars 2018

Hvorfor sitte inne når alt håp er ute!


Det er håp i hengende snøre! Ørret i hvert fall. For det ble én i håven i dag også og flere kjenninger med andre.

Frank ble med i dag til samme vannet jeg besøkte i går. Ikke veldig optimistisk da jeg var i vei litt før ti i formiddag, men halveis tikket det inn en sms fra Frank som var kommet fram. Halve vannet var isfritt, i alle fall der vi skulle fiske.


Joda, selv med mange minusgrader i løpet av natta så var det ikke frosset helt til igjen. Vika og neset vi ville fiske, der var det åpent vann. Ellers var vannet dekket av ishinna som hadde lagt seg i natt.

Lite vind i dag, men den lille som kom fra øst-nordøst, var virkelig kald. Når den stilnet, ja da varmet sola godt. Vi hadde perioder med nesten helt vindstille i løpet av de nesten fire timene vi fisket idag.


Det var på julepynten jeg tok den eneste ørreten i dag. Den beit på ganske med en gang vi var kommet. Omtrent i størrelse som den i går. Rundt to hekto stor. Den ble tatt på land.


Vi hadde flere kjenninger med fisk i vannet og så også noen vak da sola varmet som best. De er våknet nå ørretene. Det er bare å komme seg ut og prøve!

Ny tur i morgen, men da skal et annet vann prøves. Frank var nemlig innom et vann på vei hjem i dag og hadde ørret etter sluken der fikk jeg melding om, men ta ville den ikke. Litt større en den jeg tok i dag kunne han fortelle. Da må det prøves der i morgen.

Takk for turen i dag, Frank!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.