søndag 6. mars 2011

I Amundsens skispor

Det er en sannhet med modifikasjoner. Det er riktignok Nansen og Amundsens år i år, men jeg har ikke tenkt noen større ekspedisjoner i deres ånd for det. Jeg ville bare teste de nye Åsnes Amundsen fjellskia jeg nylig kjøpte. De er utstyrt med det nye kortfellsystemet til Åsnes. Kortfellen fungerte fint selv om føret var isete skare hele veien innover til Olalihytta. En av Haugesund Turistforening sine hytter i Etnefjellene øst av Haugesund.

Utforbakkene den siste halvannen kilometeren tilbake igjen fra Olalia kjørte jeg uten fellene og det var mildt sagt galskap. På ræva én gang var bare flaks. Uansett er jeg fornøyd med skikjøpet. De kommer godt med.

Tilbakeblikk mot Ølen, oppe til høyre

Skare og is i løypa innover

Ongelsvatnet

Olalihytta tilhørende Haugesund Turistforening

Utsikt sørover fra lunsjplassen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.