lørdag 17. mars 2018

Nytt vann, nye muligheter


I morges tok jeg turen til et vann jeg lenge har tenkt på. Det skal nemlig finnes pen ørret i dette vannet. Også røye finnes her.

Halv ti var jeg ute på isen og satte kursen for et lite nes jeg hadde sett meg ut på flyfoto i forkant. Her hadde jeg skogen i ryggen mot nord og forhåpentligvis litt le for den kalde vinden.

Noe le for kald vind ble det ikke, den kom mer fra sørøst, men sola hjalp til etterhvert, selv om jeg måtte kneppe igjen det jeg var kar om.


Isen var i overkant av 15cm tykk, men som gårsdagen var den også her noe mer porøs. Mye luftbobler i isen. Den smelter nok fort når mildværet kommer.

Ett pling fra bjella på den midterste pilkestikka ute på isen, så ser jeg stikka forsvinne ned i hullet, bare håndtaket som vises og står og rister. Uten Biltemaklemma ville bruket har forsvunnet ned i vannet. Det er garantert.

Den kjemper godt ørreten som er på, men etter litt så får jeg den opp og i bæreposen jeg har i lommen. 7 hekto stor er den og den tok på sølvkrokenblinken uten lys, agnet med maggot.


Moro med så fin ørret på isfiske, men den får svømme ut igjen etter et bilde på bæreposen. Jeg vil tilbake hit når isen har gått og ta den på haspelstanga i stedet.

Etter noen timers fiske er jeg mett. Det er kun ørreten som gav høy puls i dag. Røya i vannet så jeg ikke noe til.

Hjem til skiflyging på TV. Ny tur på isen i morgen. Da er det nok trolig siste gang i år tipper jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.