torsdag 8. november 2018

Sveiotur i ettermiddag


Det ble et par små timers tur i Sveio i ettermiddag. Med tidlig fri fra jobb lot det seg fint gjøre.

Blogginnlegget inneholder bilde med produkter som bloggeren er sponset med fra Sølvkroken/Nordic Outdoor og Elbe/Normark Norway AS.

Litt over ett i ettermiddag gikk jeg fra bilen på Bjelland og tok turen på den nye stien nedover langs Bjellandselva. Jeg var her sist på 80-tallet, men da var det ingen sti her og langt tøffere å ta seg fram.



Mine onkler på morsiden fisket mye i elva her da de var guttunger og bodde på Bjelland. Jeg har fisket her selv en gang og to også, da jeg var i tenårene. Nå ville jeg kun ta turen ned til Vigdarvatnet og kikke og ta noen kast der med fiskestanga.


Stien som er opparbeidet her av Vigdar Grunneierlag er virkelig fin. Litt av en jobb som er lagt ned med klopper over myrer og gjerder og benker og bålplass helt nede ved vannet. Til og med et par benker underveis langs stien også.



Det ble lite fisking og heller mer kikking rundt og kaffedrikking på en av de fine benkene. Fin tur i ettermiddag i tosifret antall grader. Litt grått vær og noen byger kom også, uten at det gjorde så mye.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.