søndag 11. november 2018

En flott formiddag


Jeg var relativt tidlig av gårde i morges for å få utnyttet finværet på formiddagen. Gråvær og regn var meldt utpå ettermiddagen.


Tosifret antall grader var det i lufta da jeg parkerte bilen litt over klokka ni. Jeg ville forsøke litt etter røya i favorittvannet. Mulig hadde jeg røye etter, men det var en ørret som tok flua bak sluken.


Jeg fisket nemlig mest med en sluk der jeg hadde byttet ut kroken med en kort fortom til en zulu våtflue i str. 12. Det var denne som gav fangsten og som også gav flere kjenninger. En fisk ble også mistet. Om det var ørret eller røye var vanskelig å se.

Ørreten som kom på land var knappe to hekto stor og ble lagt igjen til ørna som holder til i området.


Etter et par timers ferskvannsfiske gikk turen videre til sjøen. To steder ble det stopp. Den første plassen gav tre små lyr.

I Skjoldafjorden traff jeg på Johnny som holdt på å pakke sammen. Et par kast med stanga her gav to fjordørrreter, den andre rundt 6 hekto stor mente vi. Den hadde en skade på ryggen, men så ikke ut til å plages med det. Begge fikk svømme ut igjen.

Foto: Johnny Svendsen

Neste helg ser fin ut værmessig, hvis vi kan stole på det. Da blir det ut igjen med fiskestanga tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.