mandag 20. februar 2012

Tilbake til Sørøya

Det nærmer seg 20 år siden sist jeg var på Sørøya i Finnmark. Jeg har vært på øya ved fire, fem anledninger, da hovedsakelig på småviltjakt med brukbart utbytte. Men, for snart 20 år siden så hadde jeg og en kompis en liten uke inne på øya etter ørreten. Midt i juli. Vinteren hadde vært lang det året og vi fisket faktisk på isen på et vann inne på øya 12. juli (!). At det lå snøfonner ned i mange vann gjorde også sitt til at det store fiskebettet nok uteble. Kjølig vann altså, men vi hadde flott vær. Største på turen var det kompisen som tok, på over halvannen kilo, tatt i en elvekulp. Min største bikket såvidt kiloen mener jeg.

Neste sommer håper jeg på en ny tur ut til denne fiskerike øya i Finnmark. Det er planen nå i allefall.

Nattfiske etter ørreten på Sørøya

En av flere

Fangst fra Sørøya

4 kommentarer:

Fredrik Lunde Svendsen sa...

Fine tilbake glimt detta :) Har lest litt om fisket på Sørøya, og det virker som en spennende plass, må besøkes en gang :)

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Sørøya kan anbefales ja :)

Ståle sa...

Det ble bare med drømmen? kom du deg på tur til Sørøya? :)

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Foreløpig bare med drømmen, men neste sommer planlegges tur til Nordkalotten igjen. Da kanskje? :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.